halsfluss

Det var halsfluss jag hade. Fick först prata med en tjurig sköterska som inte ville ge mig någon tid då jag fortfarande kunde äta och dricka. vilket jag har gjorde dessa dagar för att jag måste och inte för att jag vill. Efter mycket om och men hittade hon tillslut en avbokad tid som hon bokade in mig på. Fick lämna blodprov, svalgprov (som troligen togs fel då det blev negativt) och doktorn tittade i halsen på mig och sa att det var en solklar halsfluss. Även blodprovet var riktigt förhöjt (tyder på infektion). Så nu blir det att vara hemma resten av veckan för att inte smitta ner någon annan och äta en antibiotikakur på 10 dagar. Hoppas bara jag blir bra snart. Hatar att vara sjuk. Det värsta är egentligen inte att det gör ont i halsen som många tror. det värsta för mig är orkeslösheten och den otroligt äckliga smaken/ lukten från streptokockerna i munnen. Det gör att allt jag äter/ dricker smakar illa eller får en vidrig eftersmak :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu