dunderförkylning

I torsdags kväll från ingen stans började jag känna att jag fick ont i halsen på jobbet. Bara sådär helt utan förvarning. När jag sedan kom hem och skulle lägga mig var jag helt plötsligt jättetäppt i näsan. Åkte och jobbade på fredagsmorgonen men när jag sedan kom hem hade även febern kommit och besökt mig. Så har det hållt på fram och tillbaka hela helgen. Igår kom febern tillbaka och jag fick ta ut min tredje sjukdag från jobbet. Det är varken bra för mig eller för våra patienter att gå till jobbet när man inte mår bra. Är sjukskriven idag med. Mår lite bättre, hade ingen feber i morse när jag vaknade, men mår fortfarande inte riktigt bra. Är fortfarande snorig och har ont i halsen. Kroppen känns som om den tillhörde en gammal tant på typ 90 år. Är helt slut. Igår började även älskling låta lite snorig och känna lite i halsen. Det är det värsta med förkylningar, det går typ inte att skydda sig. På ett eller annat sätt blir man oftast smittad i alla fall. Så vi smittar nog varandra. Hoppas på att vi är friska snart!

Imorgon ska jag till jobbet i vilket fall. Brukar vara lugnare på kvällen, dessutom är jag ledig på torsdag. Har varken lust eller samvete att ta ut mer sjukdagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu