resume

Det här med att blogga är nog inte riktigt min grej längre känner jag. blir långa upphåll hit och dit. Det finns liksom inget sug att skriva längre av någon anledning...

tänkte i allafall sammanfatta lite vad jag gjort den senaste tiden, för er som vill veta xD

Har hänt sen sist?
- 20 dec umgicks med Louise under dagen. Hon hjälpe mig att förnya min hårfärg lite granna. Den sista dagen för en obestämd tid som blondin var kommen! Fick även med oss Rasmus och Jonas för att käka lunch på fräcka frökens. Bakad potatis med skagenröra blev det för min del, mycket gott!!
- 21 dec fixade det sista med julklapparna och tog det mest lugnt.
- 22 dec åkte hem till Linköping till familjen och umgicks med dem såhär innan jul. Pratade massa med mamma och myste med syrran och Frallan. Kvällen avslutades med en film tillsammans med syrran tror jag.
- 23 dec följde med mamma och Magnus in till stan för att hjälpa dem att köpa de sista julklapparna. Kom även jag hem med två julklappar till, som jag inte räknat med. Men är alltid kul att ge bort saker sådär ;) på kvällen ställde sig jag och syster yster och gjorde rocky road tillsammans. Gott gott blev det!
-Julafton firades till en början i Vikingstad med tomte, Kalle Anka och god mat och trevligt sällskap. Vilket var mysigt och trevligt, men kändes lite långtråkigt vissa stunder. På kvällen åkte jag sedan vidare till Åtvidaberg för att fira vidare med älskling och hans familj. Där väntade fler paket och sedan paketleken och lie kortspel.
-Juldagen var lugn till en början. Sen gick älskling och jag bort till jonas syster för förfest. Innan hela gänget drog sig vidare ut på "krogen" mitt i samhället.jag med Marcus in till stan för att gå på en fest som Carro hade. Det var roligt.. tills vi gick ut. det blev en lugn kväll och vi kom hem ganska skapligt då det inte var så jätteroligt ute eller någon vidare bra musik. 
-Annandagen spenderades mestadels i soffan tror jag, slappandes framför några filmer. På kvällen kom jonas syster och hennes pojkvän över till oss och jonas föräldrar. Så käkade vi tillsammans och spelade lite spel. 
-27 dec var det dags att åka hem till Norrköping igen och packa upp alla julklappar samt packa om väskorna inför kläppenresan. Vi passade även på att åka och storhandla så frys och skafferi fylldes på och jag köpte mig ett nytt underställ samt bytte en tröja som jag fick i julklapp men som var alldeles för stor.
-28 dec gick vi en snabbis på stan, på förmiddagen för att framförallt införskaffa en till remote till Wii, blev säkert lite till ;). På eftermiddagen, kvällen åkte vi tillbaka till Åtvidaberg igen för att lämna bilen och spender natten där, för att sedan bli hämtade av Jessi och Ludde (syster och pojkvän) och tillsammans med dem åka upp till kläppen. 
-29 dec klockan 7 ringde klockan. Då var det bara att gå upp och göra sig i ordning och käka lite frukost. Sedan kom Jessi och Ludde och resan upp till kläppen började. Efter mycket om och men och en lång resa var vi äntligen framme och kunde fixa i ordning i stugan. Vi passade även på att fixa med skidor och liftkort idag, för att kunna åka så mycket som möjligt nästa dag. Ett besök på ica i sälen by (Jonas gamla jobb)hanns med och allt käk de närmsta dagarna införskaffades.
- 30 dec dagen innan nyårsafton, första dagen i backen. Börjar först med problem att få ut skidorna ur skidförrådet, då vårat lås frysit under natten. Men efter lite hjälp var vi redo och begav oss bort. Då det i stort sett bara var konstsnö i backarna, var det väldigt isigt. Men det gick bra iallafall och vi alla var nöjda och glada. Även ett besök på after skin hanns med. Mycket roligt, bra band som lyckas få med alla i publiken. sånt gillas.
-Nyårsafton även denna dag bestod av skidåkning hela dagen och även en sväng på afterskin. Dock var det ricktigt kallt denna dagen. -13 grader i backen, så blev även en sväng in i värmestugan för en kopp varm choklad mitt på dagen. kvällen spenderades i stugan med god middag och lite spel, innan vi begav oss ut till backarna igen för att titta på fackeltåg och fyrverkerier.
- Nyårsdagen sista dagen i backen. Åkte skidor på förmiddagen för att sedan lämna in dem. Fick reda på att jag åkt på ett par skidor, de inte ens hade hyrt ut ;) Killen som fixade med våran uthyrning måste ha skrivit fel streckkod... Passade på att äta på världshuset innan vi började resan hemmåt. Kändes som vi satt i bilen i en evighet och att vi aldrig skulle komma hem. Men det gjorde vi tillslut :)
-2 jan packade upp allt och njöt av att vara hemma. Handlade det mesta till mitt födelsedagsfirande.
- 3 jan gick en sväng på stan med älskling och kollade lite på det som fanns kvar på reorna. Kom hem med en hel del, dock inte särskillt mycket från rean varken han eller jag. Tror vi båda köpte varsin tröja på rean annars var allt annat på ordinarie pris. Bakade  dessutom snoddaskakor på förmiddagen.
- 4 jan ännu en sväng till affären för att köpa det sista till kalaset, Sen ställde jag mig och bakade bullar på eftermiddagen medan älskling satt vid datorn och spelade spel.
- 5 jan min födelsedag. Vaknade först av en massa sms, Sedan kom älskling in med frukost på sängen och paket. Telefonen gick varm under dagen. Jag började göra pizzor som vi bjöd på, på fredagen. På kvällen åkte vi åter till Åtvidaberg för att fira Jessi som fyller samma dag.
- 6 jan var det dags att fira mig. Stod hela förmiddagen och gjorde pizzor, pizzasallad och vitlökssås. Klockan 18 kom gästerna och jag fick ännu fler paket. Hade en mycket trevlig kväll med god mat och härligt sällskap, samt bra presenter. Tack ännu en gång!
- 7 jan dags för jobb igen. kändes som att det var en evighet sen sist man jobbade. Var riktigt opepp på att åka och jobba till en början, men var kul då man väl var där :P påbörjade även att städa bort julen under dagen.
- 8 jan fortsatte ta bort de sista resterna från julen under dagen, innan det blev att slappa i soffan. Fick dåligt samvete på eftermiddagen/ kvällen att jag inte varit ute på hela dagen eller gjort något vettigt. så gick ut på en långprommenad runt strömmet. Mysigt men lite småkallt. på kvällen blev det mys i soffan framför filmen Dear John som jag fick i julklapp. En Mycket fin men sorlig film.
- idag har varit i skolan igen på flera veckor för att göra klart det sista inför morgondagens seminarie. Inte det minsta pepp för morgondagen. Förstår verkligen inte vitsen med detta seminarie. Känns så fruktansvär tråkigt och ovärt. Nu tänkte jag vara duktig och finslipa mitt CV istället så att jag kan börja söka sommarjobb. känns mycket mer värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu