Frågor...

Har precis svarat på alla frågor som kommit in, men med tanke på att jag är en sådann ordbajsare blev svaren ganska långa så jag tror det blir lite mycket om jag lägger upp allt på en gång. Så jag väljer helt enkelt att dela upp det lite med några frågor i taget.

Och med tanke på att det var ganska kul att svara på de frågor jag fick, så bestämmer jag att det inte är helt omöjligt för er som glömt/ inte hunnit fråga det ni ville att göra det. Ni får en chans till. Bara att fråga på!!

Här kommer de tre första frågorna! Resten kommer någon annan gång, har inte riktigt bestämt när än. kanske imorgon, kanske en annan dag :)

1. hur länge har du och jonas varit tillsammans nu?
 
Idag har vi varit tillsammans i exakt 2 år, 3 månader och 10 dagar


2. hur känns det att vara sambos?

Det känns riktigt bra faktiskt, visst att man kan störa sig på lite små grejer då och då. Men i det stora hela är det skönt att dela allt med någon annan och att veta att det finns någon omkring än, att man inte är ensam. Hatar när Jonas är borta och jag tvingas sova ensam eller liknande till exempel. Man vänjer sig så fort med att hela tiden ha någon bredvid sig.

3. när vill du förlova dig, gifta dig och skaffa barn?

när jag vill förlova mig vet jag inte riktigt. Har nog aldrig tänkt ut något år eller någon speciell ålder till det. Utan mer att jag vill förlova mig med någon som det känns rätt med, någon jag kan lita på fullt och som jag trivs med. Jag kan inte påstå att jag tycker de som förlovar sig efter en månad eller liknande gör fel. Men för mig är det viktigt att man varit tillsammans tillräckligt länge för att veta att det är rätt person och att man känner att det är denna person man kan tänka sig att leva med resten av livet och att bilda familj med. När jag vill gifta mig vet jag inte heller, inte en på ett tag i alla fall, det känner jag mig inte redo för än. Det får nog vänta ett par år i alla fall. Inte innan jag är 25 ;). Jag vill ha varit förlovad i minst ett år innan jag börjar planera ett bröllop.


När det gäller att skaffa barn är det nästan samma sak där, jag vill verkligen kunna lita på min partner och känna att det är rätt. Jag vill inte föda mitt barn och sedan vara rädd för att pappan till barnet helt plötsligt sticker ifrån allt och lämnar mig helt ensam med barnet. Sen har jag alltid sagt att jag vill ha ett fast jobb och en stadig ekonomi innan jag skaffar barn. Så att jag kan ge barnet en bra och trygg uppväxt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu