de allra sista svaren...

Här kommer de sista svaren, var som sagt väldigt kul att svara på dessa frågor. Även om vissa var svårare och mer djupa än andra. Men som sagt det var kul. Och tack ännu en gång!! Vem vet kanske kommer en ny frågestund om ett tag igen. Ingen som vet! ;)



Finns det något i ditt liv som du ångrar, isf vad och varför?

Finns faktiskt några saker i mitt liv som jag ångrar, några saker jag känner är lite privata och som jag inte riktigt vill ta upp här och andra lite mindre som jag kan ta upp här. Jag ångrar till exempel att jag inte ansträngde mig mer i gymnasiet och fick bättre betyg, samtidigt som jag inte ångrar det. Jag hade tid och göra saker som jag tyckte var kul och kom ändå in på den utbildningen jag ville. Men det hade sett väldigt fint ut med bättre betyg, som ett G i fysik B tillexempel än ett IG. (nu hade jag otur och hade en lärare som satte IG på mig pga ett halvt poäng, men hade jag pluggat lite mer kanske jag hade sluppit detta halva poänget fel!!)

Sen ångrar jag att jag inte har varit starkare som person alla gånger och vågat säga ifrån istället för att bara glida med och i slutändan blivit sårad…

Ja jag tror jag slutar där, skulle kunna göra listan lång, men varför ska man älta en massa gammalt? Bättre att se framåt!!


Om du fick välja EN dröm som skulle bli uppfylld vilken av dina drömmar skulle du då välja? varför just den?

Oj ännu en svår fråga. Gäller att komma på en dröm jag har drömt till o börja med ;) jag brukar mest bara komma ihåg alla konstiga drömmar jag drömmer. Som den för ett tag sen då jag drömde om en jättetumör i livmodern. Den vill jag inte ska bli uppfylld!! Men när jag var yngre drömde jag ofta om att bo på landet med en massa djur och mina barn som sprang omkring och lekte i tomten. Får väl säga att det är den jag vill ska bli uppfylld då. Jag har alltid velat bo på landet, eller i alla fall i hus och ha en massa djur. Känns som ett bra sätt för barnen att växa upp. Då menar jag inte extremt långt ut på landet så att barnen inte har någon möjlighet att leka med andra barn.


Alla har vi gått igenom tuffa perioder i våra liv, (eller förmodligen kommer att gå igenom någon) vad har du fått uppleva och vad har det fört med sig, på vilket sätt har det påverkat dig som person?

Ja som du säger har vi alla gått igenom tuffa perioder, eller kommer att gå igenom. Jag är inget undantag. Jag är ju till och börja med ett skillsmässo barn, bara det i sig kan vara jobbigt. Nu fattade jag nog inte till en början vad det innebar och tyckte inte att flytt och det i sig var så jobbigt. Men jag minns hur jobbigt och hur ledsen jag blev varje gång mina föräldrar bråkade och skrek på varandra. Jag sprang upp till mitt rum och la mig i min säng och kramade min ”mjukiskudde” så hårt jag kunde, tills mamma och min syster kom in till mig och tröstade mig. Mamma gick alltid till min syster först och sen till mig. Jag hade rummet längst bort så det var mest logiskt så.

Sen har jag som de flesta av mina vänner vet om varit med om att inte ha någon kontakt med min pappa på nästan 2 år. Jag väljer att inte gå in mer på detalj i det hela. Men det var en riktigt jobbig period i mitt liv, jag mådde inte alls bra inuti om man säger så. Och är riktigt glad över att vi nu har kontakt och har strukit ett sträck över det hela. Än är det inte så bra mellan oss som det kan va, det är fortfarande lite stelt. Men det är helt klart bättre än innan och en bra bit på väg till en bra relation igen!!

Jag tror att detta i slutändan har gjort mig till en starkare person. Jag har lärt mig att inte ta saker för givet, att även det som till ytan ser ut att vara perfekt kan vara riktigt dåligt. Att man ska hålla hårt i dem/ det man älskar, en vacker dag kan det försvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu