plugg...

plugg, plugg poch åter plugg. I två dagar nu har jag i stort sett ägnat nästan all min vakna tid åt att plugga som en tok till omvårdnadstentan som är imorgon. Trots det känner jag mig inte alls tillräckligt lärd. Känns inte som att jag kan hälften av det jag vill kunna.  Ändå har jag inte motivationen till att plugga mera, jag vet inte vad jag ska plugga eller hur jag ska plugga. Någon som har några bra knep på hur man kan lära sig på bästa sätt? Hur man kan lära sig så mycket som möjligt under en kort tid? Inte för att jag tror att jag har någon nytta av detta till denna tenta men till nästa kanske;)

Har dessutom en alldeles för stor vana att stressa upp mig alldeles för mkt innan ett prov eller tenta. Spelar ingen roll vad det är för prov, hur stor den är eller hur viktig den är. Bara jag vet att det är ett prov så blir jag jätte nervös precis innan. Spelar ingen roll hur mycket jag pluggar, känner mig alltid osäker och nervös innan. Tar alltid ett par minuter innan jag lyckats lugna ner mig och kan börja skriva. Kan man någon gång känna sig helt säker inför ett prov? Ens om man fått en hint på vad som kan komma på provet? Det kan ju vara falsk, eller så vet man inte exakt hur frågorna kommer vara, hur hård personen som rättar är… Kan man ens bli fullärd?

Kom precis hem från tentaskrivningen, som vanligt hade jag ju kunnat plugga mer än vad jag gjorde. Men det kändes ändå rätt bra, visst hade jag helt klart kunnat gjort bättre ifrån mig. Det kan man ju nästan alltid. Men i hel het kändes det okej. Sen får vi väl se vad resultatet blir, så jag vågar inte riktigt säga allt för mycket just nu. Självklatrt slog det inte fel denna gång heller, jag hade skit svårt att somna igår och hade ont i magen då jag vaknade. Det höll i sig en stund in på tentan som vanligt. Hoppas bara att det är ett positivt tecken ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu