Val 2010

Snart dags för val igen! Har ni någon aning om vad ni ska rösta på, eller är ni lika förvirrade som jag?
Jag har knappt någon koll på några av partierna känner jag just nu. När man läser om dem tycker man att det mesta låter bra, eller att alla mer eller mindre är bra på sitt sätt. Många gånger tycker jag att de låter ganska lika. (inte alltid men många gånger). Nästan alla partier har en hel del åsikter som jag tycker låter bra.

Har gjort två tester nu innan och de gav mig inte direkt någon hjälp. Ena gången blev resultatet centerpatiet medan det andra gången blev kristdemokraterna. Tror jag får försöka läsa lite till nu innan valet, för att komma fram till vilka man ska rösta på. För rösta måste man ju göra!

Tycker även detta med att vi i sverige framför allt är så himla hemlighetsfulla vad det gäller våra politiska åsikter. Det är så himla hemligt vad man tycker och vilka partier man röstar på. Varför tror ni det är så? Varför kan vi inte prata öppet om detta? Är vi rädda för att vara annorlunda, att bli dömda för våra tankar och åsikter? Eller har det egentligen bara att göra med att man inte orkar disskutera eller är man rädd för att man ska bli så pass påverkad av någon annan och helt plötsligt byta parti?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu