All i need is your love!

Som vanligt är jag mycket dålig på att uppdatera min blogg, jag vet. Jag ska försöka skärpa mig. Men jag är helt enkelt inte så bra på att skriva eller komma på vad jag ska skriva rättare sagt. Det händer helt enkelt inte allt för mycket i min vardag just nu.

Tänkte iallafall försöka mig på en uppdatering om veckans som börjar lida mot sitt slut nu.
Söndag till måndag var Jonas här, han fick dock åka hem väldigt plötsligt för att jobba.
Tror inte jag gjorde något speciellt den dagen sen, följde med mamma till Agneta och hjälpte henne med att sätta ut annonser på blocket annars slappade jag nog mest.

Tisdagen träffade jag pappa på kvällen. Vad jag gjorde på förmiddagen kommer jag inte ihåg.

I Onsdags var jag duktig och hälpte mamma att tvätta, fylla i papper till arbetsförmedlingen och följde med mamma och magnus och handlade. På kvällen var det att slappa framför TV:n som gällde. Blev att gå och lägga sig ganska skapligt eftersom att man skulle upp tidigt dagen därpå.

I torsdags följde jag med pojkvännen upp till sälen, han skulle på arbetsintervju och ville inte åka själv. Det förstår jag, skulle inte jag heller vilja. Så kul är det inte att åka bil själv i 13 timmar eller vad det blev. 
Vi åkte väl härifrån vid 8.30 typ och kom hem sen vid 23.40 eller nått på kvällen. Så var borta hela dagen.
Det kändes i ryggen i fredags vill jag lova. Att sitta i en bil i stort sett hela dagen är inget jag rekommenderar. 
Självklart gick det bra, älsklingen fick jobbet och ska nu jobba på ica där uppe hela vintern!
Kan väl säga att jag har lite blandade känslor över det. Är självklart jätteglad över att han fick jobbet. Men samtidigt ledsen eftersom att vi typ inte kommer kunna ses på nästan ett halvår :(
Kommer vara svårt att klara av det för min del, men det får väl helt enkelt gå. Allting går om man bara vill eller hur? Jag försöker iallafall intala mig det. Ska även se till att ha så roligt som möjligt under den tiden han är borta. För det sägs ju att tiden går fort om man har roligt.

Körde iallafall en bit på hemvägen. Tyvärr missade jag en fart kamera och körde aningen förfort då. Så jag hoppas verkligen inte att det kommer hem ett brev eller liknande nu. Där jag får betala böter eller i värsta fall bli av med körkortet. Det var det jag drömde skulle hända. Men eftersom att jag berättar det nu, borde det ju inte hända. För om man berättar saker man drömmer slår det ju inte in. Det är iallafall vad jag har hört och hoppas på nu.
Jonas sov sen kvar här hemma hos mig till fredagen och snäll som han är skjutsade han in mig till arbetsförmedling som jag hade tid oss, så jag slapp ta bussen. Tack älskling :)

Väl hos arbetsförmedlingen gick det väl bra. hände inte så mkt och gick väldigt fort. Fyllde i de där pappren helt i onödan. Tittade han på dom? Nej, han nämnde dom inte ens. En positiv sak är iallafall att jag kommer få pengar nu fram över. Kommer även få det jag gått miste om nu i september och oktober eftersom att arbetsförmedlingen varit så himla sega med att kalla mig på ett möte där jag även kan fylla i olika blankettaer om jobbgarantin mm. 
Men det ska de fixa så jag ska få pengarna från september och oktober :) Min handläggare visste dock inte om jag skulle hinna få dom innan november. Men för min del är huvudsaken att jag får dom. :)

Igår var vi och hälsade på Linnea i Norrköping. Hon flyttade ju hemifrån nu i oktober så vi var och checkade in hennes lägenhet och bara umgicks några från klassen. riktigt mysigt. vi kom fram till att vi inte setts sen i juli. Inte okej asså! Vi som lovade varandra att hålla bra kontakt nu efter studenten. Det tycker jag faktiskt inte att vi har lyckats så bra med om det går nästan 3 månader mellan gångerna vi ses.

Idag vaknade jag med huvudvärk som fortfarande inte gått över, så det blir en lugn lördag hemma. Kan vara rätt skönt det med, känns som det var länge sen jag var hemma en lördagskväll och bara umgicks med familjen. hörde även rykten om att vi skulle få min favorit rätt här hemma i dag, potatisgratäng, det är bara så gott :)

Blev ett långt inlägg, grattis till er som orkat läsa allt!
Hade bra, pusshej!

Kommentarer
Postat av: Linnea

INTE okej! :)

2009-10-13 @ 19:19:17
URL: http://laynea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu