vänner...

Finns verkligen äkta vänskap?
Finns det någon som aldrig har gjort något fel, eller svikit sin vän någon gång?

Jag har nu de senaste månaderna kommit fram till vilka mina närmsta vänner faktist är. Vilka jag kan lita på till 100%, ni betyder enormt mkt för mig, ni är guld värda. Tack för att ni finns! Jag tror ni vet vilka ni är.

Ni finns alltid där för mig när jag behöver er, ni ser på mig när jag mår dåligt och behöver en vän. Ni finns där i alla lägen. Ni är precis så som jag anser är riktiga vänner. Påstår man att man är ens vän, ska man väl vara det eller? Man ska inte gång på gång ljuga, eller snacka skit om än bakom ryggen. Det är i allafall inte vad jag kallar vänskap.
Vänskap ska vara något fint, något bra. Det ska inte ständigt bestå av en massa lögner och svek. Man ska kunna lita på sin vän till 100%!  Det är så mina riktiga vänner är, ni sviker inte, ni ljuger inte. Utan ni finns där och ni bryr. Ni är mina riktiga vänner, på er kan jag lita till 100%! :)

Visst är vi alla människor, och alla gör vi fel någon gång, det är mänskligt att fela.Vi kan inte alltid göra rätt, man lär sig av sina misstag heter det ju :P  Men att göra det om och om igen, att begå samma misttag flera gånger om är inte rätt. Då är man inte en äkta vän.

Jag hoppas att alla har åtminstonde en sann vän. 
En sann vän finns alltid där och förstår en. En äkta vän kan man prata om allt med.
Alla behöver en rikitg vän för att klara av livet. livet är nämligen inte alltid en dans på rosor.
Vi alla har det svårt någon gång i livet och behöver då en vän att prata med.

En vän som lyssnar och bryr sig. Jag är glad att jag har mina äkta vänner!
Tack ännu en gång för att ni finns!
Ni betyder enormt mkt! Utan er hade jag inte varit den jag är idag!             
jag hoppas att jag själv är en lika bra vän som ni är för mig! 


Kommentarer
Postat av: soph

du är en sann vän för mig, och du är en av mina närmaste !<3 älskar dig!

2009-05-31 @ 09:57:58
URL: http://thesundgrenkohl.blogg.se/
Postat av: Elin

sanna vänner vet jag faktiskt inte om jag tror på längre känner mig faktiskt ganskka sviken utav den enda sanna vännen jag hade och de var nog den enda du vet vad jag pratar om...

2009-06-01 @ 10:12:03
Postat av: Åsa

Vet du Martina, jag har kommit fram till att först har man vänner riktiga vänner, men sen kommer kompisar. Om du hänger med på vad jag menar! Hade nice!

2009-06-05 @ 12:38:04
URL: http://storalillasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu