i´m yours

Var hemma hos pappa en sväng igår :) Var blandade känslor måste jag säga, som det alltid är när vi träffar honom. För er som inte vet, träffar jag o min syster inte pappa så ofta. för ett tag sen bröts kontakten mellan oss och vi hördes eller sågs inte på över ett år. För drygt ett år sen träffades vi och försökte reda ut allt och bestämde oss för att föröka börja om och bygga upp våran relation på nytt.

Detta har varit svårt men går frammåt. Varje gång vå ses är det spänt till en början. Man börjar fråga alldagliga frågor som hur mår du, hur går det i skolan, med pojkvänner mm. Pappa frågar vi svarar, sen blir det tyst. Vi har aldrig haft en sån relation med pappa att vi sitter o pratar om allting hur länge som helst, vilket nu gör det svårt att få en konversation att inte dö ut efter en stund. Trots det tycker jag att allting flyter på bra och att det faktist börjar bli riktigt bra mellan oss. De allra första gångerna efter "kontaktuppehållet" var det riktigt spänt och stelt. Ingen visste riktigt vad man skulle säga eller liknande. Det var jobbigt.

Nu kan man skämta igen, den gamla pappan är påväg tillbaka. För skämta är något jman alltid har kunnat göra med pappa. Jag minns när vi var mindre och alltid började reta upp pappa på skämt josse och jag för att han skulle jaga oss och busa. Det var dessutom på den tiden jag fortfarande var fruktansvärt kittlig.
Tack och lov är jag inte det längre inte ens under fötterna är jag lika kittklig längre.
Även om det är där jag fortfarande är mest kittlig kan jag ibland koppla bort det när folk försöker reta mig :P  

Nog pratat om det, ikväll drar jag till åtvid och träffar pojkvännen. vi ska även hem till en uitav hans kompisar på grillfest. Ska bli kul faktist, hoppas bara att vädret håller i sig så att det inte börjar regna och så, vore ju inte så kul direkt. vi får helt enkelt hoppas på det bästa :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu