Vila i frid Skrållan <3

Idag hände det, vi alla visste skulle hända men inte när. Idag hände det vi alla visste skulle hända men som ingen ville ska hända. vår älskade Skrållan tog nämligen sina sista andetag i natt och lämnade oss. Jag vet att hon har det så mycket bättre nu, hon var dålig nu i slutet men kämpade in i det sista!

Jag minns så väl när vi tog med oss henne hem från Tjällmo. Det var josse som tjatade mest, det var hon som lyckades övertala mamma att vi skulle köpa den gråa lilla kaninen som hon fastnat så för. Från början trodde vi och hoppades vi att det var en kille, vi ville ju ha en liten lille skutt där hemma, men istället blev det en Skrållan. Jag minns så tydligt hur du hoppade omkring där i buren, välde matskålen uppochner gångh på gång. och hur du väsnades varje morgon då du ville ha mer mat. 

Efter 5 år var vi tyvärr tvungna att flytta dig då mamma fick astma och allergi, då flyttade du över till Emelie istället. där bodde du i 2 år och härjade över alla katter. du har alltid varit en bestämd liten filur du Skrållan. Vi alla kommer att sakna dig nu när du är borta, det lovar jag. Och i mitt hjärta kommer du alltid att finnas kvar. 
Jag kommer ihåg hur ledsen jag var när mamma talade om att du var tvungen att flytta och hur tomt det kändes i mitt rum när du inte längre fanns där. Jag vaknade inte längre av dig, det fanns ingen som ställde sig mot gallret varje gång jag skulle gå och lägga mig om jag glömde säga godnatt till dig.

Men som sagt du var sjuk den senaste tiden, det var jobbigt att veta att du var så hängig och inte orkade med något länge. Så jag vet att du har det bättre nu, även om jag föralltid skulle vilja ha dig är omkring mig. Jag hoppas att du får vila i frid nu skrållan, i mitt hjärta och mina tankar kommer du alltid att finnas kvar. Jag älskar dig nu och kommer alltid att älska dig, min lilla bäbis <3
 

Kommentarer
Postat av: sara

Jag vet hur det känns, har vart i samma sits!!'

Sånt suger när det händer..

2009-08-18 @ 23:38:06
URL: http://sarahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu