bla, bla bla!

Hejsan alla glada, ledsna, trötta, pigga, sjuka friska mm.
Kände för en uppdatering av min blogg, men egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva :P

Drygt 2 skolveckor har gått för de som fortfarande går i skolan, jag själv slipper ju att gå upp tidigt på mårnarna för att palla mig bort till skolan. För jag har ju tagit studenten! För första gången på 12 år går jag inte längre i skolan. Det känns väldigt konstigt måste jag säga, det känns fel att inte åka till skolan varje morgon utan i stället vänder jag på mig i sängen och somnar om då jag hör syrran åka iväg. För första gången på 12 år har jag inget som är förutbestämt på dagarna, jag har inga tider att passa och inte heller några läxor som måste göras.

Konstigt nog saknar jag det nästan lite, det är inget kul att gå hemma när alla andra pluggar eller jobbar. En del inom mig vill fortsätta plugga medan den andra skriker efter ett jobb. Jag är kluven jag vet inte längre vad jag vill. Eller har jag någonsin vetat det förresten? Har jag inte alltid varit VÄLDIGT velig av mig? Jo det har jag nog, ena sekunden vill jag något jätte mkt sen efter bara ett par dar ibland tröttnar jag och börjar tveka. Även om jag väldigt gärna vill bli ambulanssjukvårdare nu är det ju inte alls säkert att det är något jag vill jobba med om 15år, vem vet jag kanske hinner tröttna redan under de 5år det tar att utbilda sig. Vad gör jag då? Ska jag välja nått nytt att utbilda mig till, tänk om jag tröttnar på det oxå. Jag kommer ju aldrig hinna bli färdig utbildad och få ett fast jobb som jag tycker om isåfall:P

Nej så får det inte bli! Jag vill ju inte bli fast på universitetet hela livet, nån gång vill jag ju kunna skaffa familj och allt sånt. Kan ju inte hålla på att plugga fram till man är 65 då det är dags att gå i pension. Eller föresten kommer man ju inte kunna få en pension om man aldrig jobbar:P Nae vi får väl helt enkelt se hur det blir, men att plugga fram till jag är 65 tänker jag iallafall INTE göra! vi får väl se vad som händer och sker på måndag då reservuppropet är, som jag sa tidigare vill en del av mig börja plugga nu, medan den andradelen är trött på allt plugg efter berzan och hällre jobbar ett tag. men som de allra flesta vet är det fruktansvärt svårt att få tag i ett jobb just nu. Men skam den som ger sig, jag sökte ett par jobb till i dag. Söker ett nytt jobb/ dag nu känns det som. Nån gång ska jag väl kunna få en anställning eller?

Haha det blev visst ett långt inlägg trots att jag inte direkt hade nått att skriva om från början :)
men nu ska jag inte skriva mer jag lovar, istället ska jag hoppa ner i soffan brevid hunden och  hoppas på att det finns nått bra på TV:n medan jag väntar på att syrran ska komma hem.

Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Plugga! Plugga! Plugga! Det är såååå annorlunda på universitetet!! Det lovar jag. Mycket roligare. :D Så ta chansen! Speciellt om du får en plats i Nkpg ;) För då kommer vi ses oftare :D Kram på dig! <3

2009-08-27 @ 21:37:13
URL: http://laynea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu