plugga, eller inte plugga?

Kanske blir det en student av mig i år i allafall, fick ett brev från liu förra veckan om ett reservupprop den 31:e. Alla platser är ännu inte upptagna, därför vill de samla alla reserver för att se vilka som fortfarande är intresserade och hopaps på så sätt att kunna fylla alla platser. samtidgt som det skulle vara kul om jag kom in och fick börja plugga känner jag mig fortfarande ganska osäker. Vill jag verkligen plugga i tre år till? 

Skönast vore ärligt talat om jag kunde få ett jobb nu istället och sen söka nästa år igen. har man gått natur i tre år är man ärligt talat ganska trött på att plugga, iallafall jag:P det är det jag varit iställd på nu ett tag, innan jag fick det där brevet. Men som det även står där, bara för att jag kommer dit är det inte garanterat att jag får en plats, men chansen är ju större i vilket fall än om jag inte dyker upp. Så jag ska väl inte gå och räkna med att jag kommer plugga och strunta i att söka jobb. Men som de flesta vet vid det här laget, är det verkligen SKIT svårt att få tag i jobb i dagens samhälle, antingen har man fel utbildning, fel kontakter eller oxå anser företaget att det skulle kosta för mkt att anställa fler.

Aja vi får väl se vad som händer och sker, man får väl helt enkelt ta en dag i taget ;)
pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu